terug naar vorige pagina

Toelichting invullen en gebruik digitaal formulier

Het gebruiken van een digitaal formulier bestaat uit 3 fasen:

invullen:

  • Het is noodzakelijk alle items in te vullen om uw aanvraag of inschrijving goed te laten verlopen.
  • items met keuzemogelijkheid: klik op 't pijltje rechts en klik één van de mogelijkheden aan.
  • Overige items: deze kunnen gewoon worden aangeklikt en ingevuld, sommige zijn al gevuld met een aannemelijke waarde, deze kan zonodig worden aangepast.

Controleren.

  • Als het formulier volledig is ingevuld kunt U de knop "mailen" of "printen" aanklikken.

    De invulling wordt gecontroleerd, is er iets niet goed:

    •  dit wordt gemeld via een pop-up
    • U  kunt  het betreffende item aanpassen
    • De  knop weer aanklikken
  •  Dit herhaalt zich totdat alles ok is.

Uitvoeren.

  • Klikte U op "printen"dan wordt een nieuwe, printbare pagina aangemaakt en getoond. Door daar op het knopje "print" te drukken wordt deze pagina op uw eigen printer geprint. Daarna verdwijnt deze pagina weer.
  • Klikte U op "mailen" dan wordt uw standaard email-app geopend en wordt er een nieuwe email in geplaatst met de door U ingevulde gegevens. Deze heeft U als afzender en 't Gilde als ontvanger. Verzenden gaat dan op de gebruikelijke manier. Doet U dat niet dan blijft het bericht als concept bestaan.
  • N.B. U ingevulde formulier blijft gewoon aanwezig, U kunt dus b.v. eerst mailen en vervolgens printen. De print kan ook worden gebruikt (via de post) als de mail niet zou werken.
  • U verlaat het formulier door op "terug" te klikken. De ingevulde gegevens zijn daarna niet meer beschikbaar.
  • Nb: klikt u op "wis formulier" dan wordt en het formulier in de "beginstand" gezet.